Rabu, 3 Disember 2008

PAS Pahang cipta sejarah: UMNO dah buat lama dah...

Pas Pahang rasa cukup hebat malah menganggapnya sebagai satu sejarah baru yang apabila berjaya meletakan dua tokoh yang berbeza agama diatas satu pentas. Pas Pahang melalui program Malam Kebudayaan Rakyat Malaysia rasa teruja bila Tok Guru Nik Aziz bersama Penasihat Persatuan Hindu Sangam Siva Sri Ramachandaran Siva Chariyar menjadi tetamu pada program tersebut yang diadakan di Kompleks Imam As-Syafie (KIAS), Temin Jerantut.

Bagi Pas ini mungkin perkara baru kerana mereka tidak pernah buat sebelum ini. Namun bagi Umno, perkara sebegini telah lama dibuat malah menjadi asas Barisan Nasioal berkongsi dengan bangsa lain yang berbeza agama dan kepercayaan.

Apalah yang hendak dibangga sangat oleh Pas bilamana berjaya membawa dua orang kuat persatuan Hindu untuk berceramah diatas pentas Pas. Malah inilah wajah sebenar Pas yang sanggup buat ‘apa sahaja’ asalkan matlamat menghalalkan cara.

Kalau dulu Pas menuduh orang Umno kafir, haram memakan masakan hasil sembelihan orang Umno malah menghukum haram berkongsi dengan bukan Islam. Tetapi itu mungkin dulu. Pas dulu-dulu. Pas yang dipertahankan oleh mungkin ibu-ibu atau bapa-bapa kita. Pas yang ingin melihat daulah Islamiah terbentuk di bumi Malaysia.

Namun Pas hari ini sudah jauh berubah. Sebab itu Pas sanggup berkongsi kuasa dengan DAP malah sanggup menerima Anwar Ibrahim sebagai penasihat Pakatan Rakyat sedangkan Pas lebih lama wujud daripada Parti Keadilan Rakyat.

Rakyat Pahang malah seluruh rakyat Malaysia jangan keliru dengan perangai Pas sejak akhir-akhir ini yang sanggup buat apa sahaja untuk mencapai cita-cita politik mereka.

Malah mungkin ada ahli Pas di malam kebudayaan rakyat Malaysia malam tersebut yang menjawab salam dari N. Balasubramaniam Pengerusi Kelab Penyokong Pas kerana teruja dan bangga dengan kehadiran seorang penganut Hindu di pentas Pas.

0 ulasan: