Isnin, 1 Disember 2008

Siapa agaknya calon dari Pahang untuk dimenangkan?

Menjelang pemilihan Umno Mac tahun depan, Pahang tidak kurang juga menampilkan calon-calon yang dianggap wibawa bagi merebut beberapa jawatan penting dalam Umno.

Selain jawatan Presiden yang sudah tentu menjadi milik tokoh tunggal dari Pahang iaitu Dato Seri Najib Tun Razak ada beberapa nama lain lagi yang dipertaruhkan untuk beberapa jawatan penting yang lain.

Tahun ini Pahang ada seorang calon Naib Presiden. Ahli Parlimen Rompin Dato Seri Jamaluddin Jarjis (JJ) sudah melepasi had layak bertanding Naib Presiden nampaknya tidak ada tanda-tanda yang beliau akan berundur dari perebutan. Samada ianya akan berjaya atau sebaliknya, kerja perwakilan yang akan menentukannya.

Cumanya, perlu atau tidak JJ menawar diri bagi jawatan sepenting itu ketika ini. Ada pihak yang mengatakan ‘terlalu awal’ untuk JJ berada pada kedudukan tersebut ditambah pula beliau telah dipencenkan dari jawatan menteri selepas pilihan raya umum lalu. Namun, kehadiran JJ tidak boleh dipandang sepi kerana beliau juga sudah cukup berpengalaman dalam soal pertandingan dan perebutan jawatan dalam Umno.

Kita bersambung dalam posting akan datang…

0 ulasan: